marți, 16 februarie 2010

De ce nu inteleg iubirea comerciala

Nu simt ca fac parte din segmentul de oameni care detesta ziua de Valentine's Day. Nu ma numar insa nici printre cei care o sarbatoresc. Mi-a luat 2 zile sa pot sa ma lamuresc de ce raman totusi imuna la manifestarile iubirii care caracterizeaza luna februarie. Nu pentru ca ma simt frustrata sau pentru ca nu am cu cine sa sarbatoresc, ci pentru ca nu inteleg de ce trebuie sa imi intinez iubirea in fata unui "Valentin". De ce trebuie sa am nevoie de un "Valentin" sec 1 data pe an (sau de un "Dragobet" pur sange) cand pot sa pictez iubirea in cuvinte si ganduri si fapte 365 de zile pe an?



Desi sincer cred ca Valentine's Day este sarbatorit in general de oamenii extrem de singuri si extrem de frustrati, nu o sa arunc cu pietre in ceea ce poate insemna la nivel extrasenzorial o sarbatoare autentica a iubirii. Sau care, poate, o fi fost candva asa. Dar era comercialului a inghitit-o din plin. De ce sunt nevoita sa suport vitrinele pline cu plushuri in forma de inimioare cu mesaje gen "I love you"? De ce sunt nevoita sa suport certificatele de casatorie de 1 zi? De ce sunt nevoita sa suport declaratiile de dragoste copiate de pe site-uri de specialitate, alaturi de juraminte cu valabilitate maxima de 72 de ore? Cred ca pentru ca intre atatea oportunitati si exhibitionism, am uitat esenta... Am uitat ca iubirea nu are nevoie de o sarbatoare batuta in cuie, pentru ca putem sarbatori iubirea in fiecare clipa.
Si tot nu inteleg de ce au facut inimioarele in forma aia perfecta, daca inima noastra e lunguiata... Nici macar nu seamana... (In fond daca l-au facut pe Mos Craciun rosu cu alb... tocmai din verde... nu e de mirare nici ca avem inimioare pestrite in forma ciudata)

Ma scoate din sarite uneori toata clovnaria legata de "serbarile iubirii". Insa, din pacate, avem nevoie de iubire comerciala. Pentru ca altfel, cum ar mai castiga firmele care au in sfera de activitate diverse produse destinate zilelor iubirii? Si pe cine ar mai manipula daca noi am ramane imuni si ne-am manifesta zilnic iubirea?

Totusi, inca cred ca acei omuleti care simt inainte sa gandeasca si sa se manifeste vor continua sa isi semneze iubirea in suflet, zi de zi.
Si de ce sa nu recunoastem?... Ne place sa fim manipulati... Daca noi nu am accepta si nu am astepta , nu am mai avea atata iubire comerciala pe banda rulanta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu